#

Sauna fińska sucha


Korzystanie z sauny niesie wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala na pozbycie się szkodliwych toksyn z organizmu, poprawę samopoczucia, a także na zwiększenie odporności czy nawet szybsze zwalczanie choroby.
Obecnie korzysta się z wielu rodzajów saun, ale największą popularnością cieszy się wciąż sauna sucha, nazywana również fińską lub szwedzką.


Sauna fińska sucha - szwedzka

Jak działa sauna szwedzka?

Sauna szwedzka charakteryzuje się wysoką temperaturą, która może osiągać nawet 100-120°C przy jednocześnie niskiej wilgotności wynoszącej od 5 do 20%.
Pomieszczenie wykonane jest z drewna lub wyłożone nim w całości. W saunie znajduje się piec, na szczycie którego umieszcza się kamienie i polewa wodą oraz olejkami eterycznymi zapewniającymi wytwarzanie pary. W saunie można przebywać jednorazowo nie dłużej niż 12 minut.

Dla kogo jest sauna sucha?

Sauna sucha polecana jest przede wszystkim w przypadku:
- napięcia mięśni grzbietu;
- zapalenia stawów kręgosłupa;
- astmy oskrzelowej i przewlekłego zapalenia oskrzeli;
- nadciśnienia;
- niedrożności tętnic;
- dusznicy bolesnej naczynioruchowej.

Zalety sauny suchej

Regularne korzystanie z sauny fińskiej niesie ze sobą wiele zalet. Przede wszystkim sauna umożliwia oczyszczenie organizmu z toksyn, a tym samym ma doskonały wpływ na funkcjonowanie organizmu. Sprzyja także relaksowi, dzięki łagodzeniu napięcia związanego z odczuwanym na co dzień stresem. Ponadto sauna sucha wspomaga proces odchudzania – zaledwie podczas jednego seansu możliwe jest spalenie nawet 300 kcal. Sauna fińska poprawia również pracę serca, wspomaga układ odpornościowy, a nawet jest w stanie skrócić okres rekonwalescencji. To także doskonały wybór dla osób zmagających się z zapaleniem stawów czy problemami skórnymi.

Korzystanie z sauny suchej

Wizyta w saunie składa się z kilku etapów takich jak nagrzewanie, schładzanie i relaks. Cykle powtarzane są kilkukrotnie, a ich ilość zależy przede wszystkim od samopoczucia. Najbardziej polecane jest stosowanie jednorazowo trzech cykli. Przede wejściem do sauny warto zaopatrzyć się w ręcznik oraz klapki kąpielowe. Należy także wziąć prysznic, a następnie osuszyć ciało. W saunie można przebywać od 8 do maksymalnie 15 minut, a po wizycie osuszyć się i udać do pomieszczenia przeznaczonego na spoczynek i tam spędzić kilkanaście minut. Ważne też, by po zakończonym seansie uzupełnić płyny.


Przejdź do strony głównej